Głównym celem działania Biura Porad i Informacji Obywatelskiej jest ułatwienie dostępu do bezpłatnych porad prawnych i informacji obywatelskiej mieszkańcom z terenu Powiatu Polickiego będących w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.
Działalność biura polega na:
informowaniu klientów o ich prawach i uprawnieniach,
wskazywaniu możliwych rozwiązań problemu,
wspieraniu klientów w samodzielnym podejmowaniu decyzji,
dostarczaniu niezbędnego minimum wiedzy potrzebnej do samodzielnego rozwiązania własnej sprawy.
Zasady pracy biura.
Bezpłatność. Świadczone przez biuro porady i udzielane informacje są całkowicie bezpłatne.
Bezstronność. Doradca udzielając porad nie kieruje się własnymi opiniami, przekonaniami i wartościami, nie ocenia klienta i jego działań, nie angażuje się po żadnej ze stron konfliktu.
Otwartość dla wszystkich. Każda osoba (mieszkaniec z terenu Powiatu Polickiego) może być klientem biura.
Poufność. Biuro zapewnia zachowanie tajemnicy samego faktu pobytu klienta oraz wszystkich powierzonych przez klienta informacji. Wyjątek od zasady stanowią sytuacje określone prawem.
Niezależność. Biuro udzielając porad kieruje się wyłącznie dobrem klienta, nie zaś interesem kogokolwiek innego.
Aktualność i rzetelność informacji. Informacje są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz aktualną ofertą instytucji i organizacji działających na rzecz obywateli.
Samodzielność klienta. Doradca nie podejmuje decyzji za klienta. To klient sam dokonuje wyboru.