Welcome to Adobe GoLive 6
Palimy się do budowy remizy!
Szkolenie z zasad budowy kampanii społecznych.


4 października w Policach odbyło się szkolenie pt. "Nowoczesny sposób budowania kampanii społecznych organizacji pozarządowych i współpracy z firmami". Polickie stowarzyszenia, fundacje i instytucje samorządowe poznawały zasady budowy kampanii społecznych. Wykorzystując techniki nowoczesnego zarządzania, narzędzia reklamy i marketingu organizacje pozarządowe uczyły się, w jaki sposób zwrócić uwagę na konkretny problem i na osoby potrzebujące pomocy.

Prowadząc kampanię społeczną możemy wpływać na zmianę postaw wielu ludzi, bo kogo z nas nie poruszyła, chociaż jedna z tych najbardziej rozpoznawalnych kampanii prowadzonych za pośrednictwem mediów ogólnopolskich.

  • Grunt to rodzina. Kampania na rzecz rodzinnych domów dziecka.
  • Dzień Papieski.
  • Dziecko w sieci.
  • Bóg się rodzi. Pomóż samotnym matkom. Kampania na rzecz Caritas Polska.
  • Pola Nadziei. Kampania na rzecz Warszawskiego Hospicjum Społecznego.
  • Zobacz niewidome dzieci. Kampanie na rzecz Stowarzyszenia Tęcza.
  • Spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą. Kampanie na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci.

Rezultatem tych kampanii jest zrozumienie i zauważenie pewnego problemu, ale też pomoc. Często bardzo konkretna, bo finansowa. Często włączamy się, więc w taką kampanię wysyłając sms z nadzieją, że zmieniamy świat. I słusznie, bo przecież komuś pomagamy.

Ucząc się od tych najbardziej doświadczonych uczestnicy szkolenia tworzyli własne kampanie społeczne próbując zwrócić uwagę na lokalne problemy, które przy odpowiednim nagłośnieniu mogłyby być zauważone przez większą liczbę mieszkańców:

  • brak remizy na wsi,
  • zanieczyszczony las w Tanowie,
  • niezdrowa żywność w polickich szkołach,
  • brak kompleksowego programu pomocowego na rzecz kobiet z Domu Samotnej Matki.

Ale czy profesjonalne przeprowadzona kampania społeczna mogłaby to zmienić? Gdyby więcej ludzi dowiedziało się o problemie? Gdyby towarzyszyło temu nośne hasło i plakat? Gdyby włączyć w to lokalne media? Jeśli wiemy, co chcemy osiągnąć, do kogo naszą kampanię skierować a przede wszystkim znamy zasady budowy strategii kampanii społecznych to już możemy coś zmienić w naszym lokalnym środowisku.

Organizator szkolenia: Policka Inicjatywa Społeczna IMPULS w ramach Polickiego Inkubatora Organizacji Pozarządowych 2008

Finansowanie: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich, Miasto Police.

2008-10-13

Welcome to Adobe GoLive 6

Welcome to Adobe GoLive 6